Co dělat, když nás postihne průjem?

ZažíváníNerovnováha střevní mikrobioty
redakce Biopron 10.08.2020

Všichni to to známe: léto, horko, cestování, grilování, zmrzlina a jiné rizikové potraviny... a s tím spojený častý výskyt průjmů.

Věděli jste, že průjem výrazně narušuje střevní mikrobiotu? Jedná se o přirozenou snahu organismu zbavit se nebezpečných toxinů, které způsobují zažívací obtíže, čímž se však zbavuje i přirozených bakterií a snižuje tak váš komfortní stav.

Co doporučujeme při akutní průjmu?
  • Dbejte na dostatečný příjem tekutin (sladký čaj, minerálky, rehydratační roztok).
  • Omezte tuky a projímavé potraviny.
  • Příjem potravin upravte podle individuální snášenlivosti, jezte spíše v menších dávkách a častěji. Z potravin je při průjmu doporučována bramborová kaše, vařené brambory, rýže, pečivo, suchary, piškoty, banány, jablka, rýžový či mrkvový odvar.
  • Pozor na dodržování hygienických zásad, abyste zabránili šíření infekce.
  • Poraďte se v lékárně o přípravcích, které pomohou průjem rychle zastavit, ale i vyléčit.
  • Pro podporu obnovy rovnováhy střevní mikrobioty je vhodné doplňovat probiotika, zejména přípravky obsahující probiotickou kvasinku Saccharomyces boulardii.

Přečtěte si více

Předchozí Další
  • Stres a střevní zdraví

    Stres a střevní zdraví

    Zdraví začíná ve střevech! I když to může znít jako hrubé nadhodnocení faktů, pravda je taková, že trávicí systém hraje obrovskou roli ve vašem celkovém zdravotním stavu, a stres tomu vůbec nepomáhá.

    Přečtěte si
  • Osa střevo-mozek

    Osa střevo-mozek

    Slyšeli jste už o tom, že existuje přímý vztah mezi mozkem a střevy? A víte, že pocit štěstí a pohody vašeho těla závisí na jejich propojení?

    Přečtěte si